Radno vrijeme:
Ponedjeljak-petak:
08:00-16:00,
Subota:
08:00-13:00
Generalni zastupnik Continentala za BiH!
Continental WinterContact TS 860Play
Pronađite odgovarajuće
gume za svoj automobil:
Upit za gume
Auto Motor und Sport - TEST zimskih guma za sezonu 2014/2015Kako do povrata PDV-aZašto zimi zasto ljetiEU etiketa
Savjeti - zanimljivosti

Na ovim stranicama moći ćete pronaći razne korisne savjete, zanimljivosti, testove i sl.

Zašto koristiti zimske pneumatike?

U nekim zemljama pravni propisi zahtijevaju korištenje zimskih pneumatika.

Samo zimske pneumatike pružaju odgovarajuću sigurnost u hladnim vremenskim prilikama.

Za razliku od ljetnih pneumatika, zimske pneumatike ne mogu "smrznuti". Zahvaljujući tome zimske gume omogućavaju optimalan komfor i sigurnost vožnje.

Suvremene zimske pneumatike nude isti atraktivni izgled kao ljetne pneumatike.

Suvremene zimske pneumatike nude istu nisku razinu buke i komfor kao ljetne pneumatike, i ne troše se brže zahvaljujući sofisticiranoj silika smjesi.

Braking distance on snow

Drugi savjeti:

Vozite sigurno i štedljivo sa zimskim pneumatikama:

U nekim zemljama možete ostvariti popust na osiguranje ako koristite zimske pneumatike. Najmanja dopuštena dubina profila gaznog sloja je 4 mm.

Došlo je vrijeme za zimske pneumatike!

Braking distance on ice

Tlak zraka u pneumaticima

Do oštećenja pneumatika najčešće dolazi zbog neodgovarajućeg tlaka u pneumatici!

Tlak zraka u pneumatici provjeravajte u redovitim intervalima - svaka dva tjedna.

Ne zaboravite provjeriti tlak u rezervnoj pneumatici.

Tlak u pneumatici utvrđuje proizvođač vozila. Propisani tlak u pneumatikama naveden je i u priručniku za vozilo te na poklopcu spremnika goriva ili na vratima vozila.

Neispravan tlak u pneumatici uzrokuje intenzivnije trošenje i negativno utječe na vozne osobine pneumatike.

Kod mjerenja i dopunjavanja tlaka u pneumatici pridržavajte se slijedećih preporuka:
Provjeravajte tlak dok je pneumatika hladna.
Nemojte napuhavati pneumatike dok su zagrijane.
Na kotačima jedne osovine tlak u pneumatikama mora biti isti, međutim, tlak u pneumatikama na prednjoj i stražnjoj osovini mora biti različit.
Kapa ventila pneumatike mora biti dobro namještena kako bi štitila ventil od prašine i nečistoća.
U slučaju gubitka kape odmah stavite novu kapu.

Tlak zraka u pneumaticima

Rječnik pojmova

Aquaplaning
(čitaj akvaplenink)
Gubitak kontakta pneumatike s mokrom cestom zbog nastanka vodenog klina odnosno sloja vode između pneumatike i površine ceste koji uzrokuje gubitak adhezije (prianjanja) pneumatike - vozilo se ponaša kao sanjke na ledu. Naš tip: ne kočite, smanjite gas i pričekajte dok vozilo ponovno ne uspostavi kontakt s površinom ceste.

Adhezija
Prionjivost pneumatike uz površinu ceste.

Upravljivost
Subjektivna ocjena ponašanja pneumatike pri vožnji, a posebno u zavojima. Ocjenjuje se na primjer brzina reakcije pneumatike brzu promjenu smjera vožnje.

Silika
Hidratirani silicij dioksid koje se dodaje smjesi gaznog sloja (dio pneumatike s uzorkom koji osigurava kontakt pneumatike s površinom ceste) za poboljšanje voznih osobina. Prednost ove smjese je znatno kraći put kočenja na mokroj cesti i bolja adhezija pneumatike kod trakcije i u zavojima. Pored toga, silika smjesa smanjuje otpor kotrljanja pneumatike i time i potrošnju goriva.

RF
(iz engleskog izraza Reinforced)
Ojačana izvedba pneumatike. Veća nosivost.

FR
Zaštitni element u donjem dijelu pneumatike koji štiti naplatak od oštećenja – na primjer kod nepažljivog parkiranja uz rub kolnika.

ML
Zaštita bočne stjenke (gumena traka na bočnoj stjenci) – štiti bočnu stjenku pneumatike od oštećenja – posebno kod nepažljivog parkiranja uz rub kolnika.

XL
Oznaka pneumatike sa višim indeksom nosivosti – koju će posebno cijeniti vozači teških vozila.

Bionika
Znanstveno područje koje istražuje i prenosi razna áikloiiij i primjenjuje ih u razvoju suvremenih tehnologija (na primjer u tehnologiji proizvodnje pneumatika). Primjer: Bionički profil – analogija širenja mačje šape prilikom doskoka.

Bionički profil
Konstrukcijska osobina pneumatike koja omogućuje širenje pneumatike prilikom kočenja (analoški i kod trakcije i vožnje u zavojima). Zahvaljujući tome u kontaktnu površinu (između pneumatike i površine ceste) ulazi veća količina gume. Velika prednost je i znatno skraćenje puta kočenja, manje proklizivanje kod trakcije i bolje prianjanje pneumatike uz površinu ceste kod vožnje u zavojima.

Bionička mreža
Specijalna smjesa gaznog sloja pneumatike. U ekstremnim situacijama (naglo kočenje, oštri zavoji, naglo ubrzanje) pneumatika s bioničkom mrežom se odlikuje znatno većom adhezijom. Prednost ovog rješenja je znatno skraćenje puta kočenja, bolja trakcija i veća sigurnost kod vožnje u zavojima, i to uz očuvanje dugog životnog vijeka pneumatike.

Dubinu dezena gaznog sloja provjeravajte svaka četiri tjedna!

Stručnjaci kompanije Continental utvrdili su da prilikom kočenja sa blokiranim kotačima na mokroj cesti pneumatika s dezenom gaznog sloja dubine od 8 mm put kočenja je dva puta kraći u odnosu na pneumatiku s dubinom dezena gaznog sloja od 1,6 mm – što je zakonom propisana najmanja dubina gaznog sloja.

Preporuke:
Ljetne pneumatike s dubinom gaznog sloja ispod 3 mm izbacite, i to isto učinite sa zimskim pneumatikama s dubinom dezena gaznog sloja ispod 4 mm (makar za korištenje u zimskom periodu).

Pored toga, mala dubina dezena gaznog sloja produžava put kočenja i znatno povećava opasnost od aquaplaninga.

Ako na Vašem vozilu ostavite pneumatike s dubinom dezena gaznog sloja manjom od zakonom propisane dubine 1.6 mm, snosit ćete pravne posljedice i u slučaju prometne nezgode gubite pravo na osiguranje. Dubina dezena gaznog sloja 1.6 mm je postignuta kada se pojavi indikator.

Preporuke:
Dubinu dezena gaznog sloja provjeravajte svaka četiri tjedna!

Dubinu dezena gaznog sloja možete mjeriti pomoću specijalnog uređaja - mjerila dubine dezena gaznog sloja kojim raspolažu samo dobri auto servisi i vulkanizeri.

Naša preporuka: 8 mm

Najmanja dubina: 3 mm

Zimske pneumatike: najmanje 4 mm

Savijeti za off-road vožnju - sigurni na bilo kojem terenu

Kako biste maksimizirali vaše off-road iskustvo, ne samo da trebate odgovarajuće gume nego i potrebnu vožačku tehniku. Mi smo sastavili osnovne savjete u nastavku.

Opća pravila:
Izvršite provjeru vaših kotača te rezervne gume prije nego krenete. Ne zaboravite ponijeti kožne rukavice za teže poslove, užad za izvlačenje, karike i lopatu. U druge korisne dijelove opreme se ubraja zračna crpka s mjeračem tlaka, autodizalica jake snage te ljestve za pijesak. Tlak u gumama ne bi smio biti manji od 1,2 bara te bi se trebao povisiti na normalnu razinu što je prije moguće, i bitno je da ne vozite brže od 80 km/h. Dulji izleti s niskim tlakom zraka u vašim gumama mogu prouzročiti nepopravljivu štetu. Prije nego što krenete u off-road vožnju uključite 4x4 pogon.

Vožnja po kamenitu tlu sa slobodnim kamenjem i šljunkom:
Visoke gume najbolje su za tu vrstu okoliša jer pružaju veći "klirens" tla. Smanjivanje tlaka zraka u gumama omogućuje vozilu više kontakta s podlogom, povećavajući fleksibilnost guma i smanjujući vjerojatnost bušenja guma na oštrim predmetima. Kako biste izbjegli oštećenja podvozja, uvijek kotačima prelazite preko većeg kamenja, a ne tako da kamenje bude među kotačima.

Vožnja po pijesku i popustljivu tlu:Ovo je idealan okoliš za široke gume. Niski tlak guma povećava otisak vozila te tako poboljšava trakciju. Koristiti pogon na sva četiri kotača kako biste održavali vaše vozilo u pokretu, jer kretanje po pijesku može uzrokovati teškoće. Ako se morate kretati po pješčanoj podlozi, pokušajte izbjegavati nagle okrete kotača, wheelspin; u slučaju da ste zapeli, voziti polako unatrag duž vlastitih tragova ili rabiti ljestve, podloške itd. Kada ste na pješčanim dinama, uvijek parkirajte prednjim krajem okrenutim niz padinu.

Vožnja preko prepreke:
Gdje je to moguće, uvijek pokušavajte voziti preko prepreka samim gumama kako biste izbjegli oštećenja podvozja. Pristupite kanalima i brazdama pod dijagonalnim kutom da biste izbjegli dodir tla branicima ili ukopavanje u zemlju. Vozite paralelno prema visokim, dubokim kolotrazima. U slučaju da se zateknete u postojećim kolotrazima, ne pokušavajte izaći na silu; umjesto toga održavajte meko držanje upravljača.

Vožnja po padinama:
Uvijek vozite ravno uz padinu kako biste onemogućili vozilu da se prevrne. Na strmim padinama upotrijebite motor za kočenje i zaključajte diferencijale. Pedalu kočnice upotrebljavajte samo ako je to apsolutno nužno i samo u kratkim pritiscima, zato što se gume mogu zaglaviti i onemogućiti daljnje upravljanje vozilom. Ako vozilo ipak poklizne, otpustite kočnicu istog trena.

Vožnja po blatu:
Smanjite tlak u gumama kako biste omogućili gaznom sloju da mnogo efikasnije vrši samočišćenje. Onemogućite ukopavanje kotača, wheelspin, ubrzavanjem s oprezom. Da biste izbjegli zaglavljivanje, održavajte vozilo u pokretu krećući se u niskom stupnju prijenosa te na umjerenoj brzini. Uvijek vozite paralelno s dubokim tragovima kako biste izbjegli zaglavljivanje u njima. Ne pokušavajte izaći iz kolotraga na silu; održavajte meko držanje upravljača jednom kada se vratite kako biste omogućili ponovno samočišćenje guma.

Vožnja kroz vodu:
Osigurajte da električni vodovi vozila budu dobro zaštićeni. Važno: Instalacija usisnog filtra mora biti održana izvan vode kako bi se onemogućilo oštećenje motora. Održavajte normalan tlak u gumama i vozite kroz vodu u niskom stupnju prijenosa, nepromijenjenom brzinom, kako biste izbjegli stvaranje jake čeone vodene brazde ili prskanja. To također pomaže sprječavanju da vrući vozni sklop uzrokuje puknuća pri kontaktu s hladnom vodom. Stisnite papučicu kočnice nekoliko puta nakon izlaska iz vode kako biste osušili kočnice te provjerite moguća oštećenja guma.

Vožnja po snijegu:
Gume će se hvatati za tanak sloj snijega koji se još nije zaledio. Bez obzira na to, preporučljivo je ubrzavati i kočiti s osobitim oprezom. U dubokom snijegu trebali biste održavati brzinu motora stalnom i ne mijenjati brzine tako da vaše vozilo ostane u pokretu te da se ne izgubi trakcija.

Testovi ljetnih guma - Continental opet vodeći

Ljetne guma Continental dobile su najviše ocjene četiriju glavnih europskih automobilističkih revija. Guma ContiPremiumContact 2 i ContiEcoContac 3 ocijenjeni su kao vrlo preporučljivi u časopisu automobilistočkih organizacija ADAC iz Munchena, OAMTC iz Beča i TCS iz Švicarske, a jednako ih je ocijenila i institucija za zaštitu potrošača "Stiftung Warentest" iz Berlina.

RevijaDimenzija ContiEcoContact 3

ContiPrem.Contact 2

ADAC (D)155/70 R 13 T*** pobjednik 
ADAC (D)205/55 R 16 V *** 3. mjesto
Test (D)155/70 R 13 T*** pobjednik 
Test (D)205/55 R 16 V  *** 2. mjesto
TCS (CH) 155/70 R 13 T***  
TCS (CH)205/55 R 16 V  ***
ÖAMTC (A)155/70 R 13 T***  
ÖAMTC (A)205/55 R 16 V  ***
AutoZeitung (D) 225/55 R 16 W ***

*** = vrlo preporučljivo;
** = preporučljivo;
* = za primjer


Navedene četiri organizacije testirale su više od 30 različitih modela ljetnih guma s brzinskim indeksima V (do 240km/h) i T (do 190km/h), Dvije veličine koje je odabrala testna skupina za detaljnija ispitivanja bile su 16' ContiPremiumContact2 (npr. Za VW Golf, BMW3 ili Audi A4) i 13' inačica ContiEcoContact3 za male i kompaktne automobile (npr. Ford Ka, VW Lupo).

Prema izvještaju njemačkog auto kluba ADAC, suma ContiPremiumContact2 nije pokazala "nikakve slabosti", a ContiEcoContact3 ostvarila je najbolje rezultate na mokroj i suhoj podlozi. Stifung Warebtest proglasio je ContiEcoContact3 pobjednikom testa u kategoriji guma malih dimenzija. U ispitivanjima guma koja su organizirale automobilističke revije gume Continental uvrštavaju se među najbolje. Za Continental su ti uspjesi na testovima potvrda visoke razine sigurnosti i kvalitete proizvoda tog koncerna u koji između ostalog spadaju Barum i Semperit.

Pet bitnih točaka veše sigurnosti

1. Tlak zraka

Provjerite tlak zraka svakih 14 dana kod hladnih guma i prilagodite ga kada je to potrebno. Možete pronaći preporuke o tlaku zraka koje je izdao proizvođač u vlasničkom priručniku ili na samom vozilu.

2. Dubina gaznog sloja

Preporučujemo zamjenu ljetnih guma na 3 mm te zimskih guma na 4 mm (zakonom propisana dubina gaznog sloja je 1,6mm)

3. Trajnost

Continental preporučuje zamjenu autoguma (uključujući i rezervnu gumu) koje su stare više od 10 godina.

4. Ventili

Obnavljanje ventila preporučljivo je kada mijenjate tubeless gume.

5. Rezervna guma

Gornje preporuke odnose se također na rezervne gume (točke 1-4)

SSR gume - više sigurnosti u slučaju probušenosti gume

Za razliku od konvencionalnih guma, self supporting runflat (SSR) gume sustava samo-potpornog ispuhanog hoda posjeduju ojačane stijenke koje mogu držati automobile čak i u slučajevima kada je izgubljen sav tlak, sprječavajući da zidovi gume budu zgnječeni između kotača i kolnika.

Veća sigurnost zahvaljujući pojačanim bočnim stijenkama.

U slučaju puknuća, gume sustava SSR dopuštaju vozačima da nastave svoje putovanje, pod uvjetom da se vozilom upravlja odgovarajuće i smanjenom brzinom.

Odlike SSR-a:

  • nema potrebe za neodgodivom zamjenom ispuhane gume
  • omogućuje vožnju do 80 km nakon gubitka tlaka
  • kompatibilan sa standardnim kotačima
  • nema potrebe za rezervnim gumama ili dizalicom

Bitna napomena:

Run-flat svojstva (ispuhanog hoda) SSR guma su tako učinkovita da možda i nećete primijetiti da su vam gume ispuhane. Zato se Continentalove SSR gume moraju koristiti zajedno s potpuno funkcionalnim sustavom nadzora tlaka guma (TPMS).

Više informacija možete pronaći na adresi www.conti-online.com.

''Guma glavu čuva''

Evo nekoliko zlatnih pravila za eksploataciju guma.
Prvo treba pravilno odabrati vrstu pneumatika za određeni tip vozila, uzevši u obzir da li je pogon na zadnje ili prednje kotače, eksploatacijske uvjete (asfalt, makadam, itd. ), opterećenje (puni ili prazno vozilo)...
Pneumatici na jednoj osovini trebali bi biti iste marke, vrste, nosivisti, tipa i dimenzija.

U pneumaticima je potrebno održavati propisani tlak, koji je odredio proizvođač datog vozila, jer će u suprotnome doći do neravnomjernog i ubrzanog trošenja. Pri povećanom tlaku pneumatik se više troši u sredinim, a prisniženom na rubovima gazeće površine. Gazeći sloj se više haba sa povećanjem brzine kretanja vozila, jer se tada pneumatik više zagrijava. Tome je uzrok unutrašnje trenje. Uslijed povećanja temperature dolazi do smanjenja mehaničke čvrstoće pneumatika.

reba paziti i na pravilnu geometriju kotača ("špura"), jer neispravnost u donjem postroju vozila utječe na nepravilno trošenje pneumatika.

Također, nagla ubrzanje i kočenja, osobito ako su kotači blokirani, doprinose kraćem vijeku trajanja pneumatika i njihovom neravnomjernom trošenju.

Uvjeti na cesti , "udarne rupe", ostaci naftnih derivata ("naftne mrlje") na cesti, mogu znatno smanjiti vijek pneumatika.
Nije beznačajan ni uticaj tehničkih i voznih karakteristika samog vozila na pneumatike - razmještaj opterećenja (ili preopterećenja) u njemu, utjecaj sunčeve svjetlosti i sl.

Jedno je sigurno - kvalitetni i pouzdani pneumatici na vašem vozilu pridonose vašoj većoj sigunosti u prometu.